تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۵۵۳۶۵
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ |برنت ۷۸ دلار و ۱۰ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۷/۲۳ |برنت ۷۸ دلار و ۱۰ سنت شد
‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۴ سنت معادل ۱.۱۹ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزاش می‌متالز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه بیش از ۱.۵ درصد کاهش یافته است که می‌تواند ناشی از اطلاعات ناامیدکننده تورم در چین و عدم شفافیت محرک‌های اقتصادی پکن باشد که ترس از ضعف تقاضا را بالا برده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۴ سنت معادل ۱.۱۹ درصد کاهش به ۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۹ سنت معادل ۱.۱۸ درصد کاهش ۷۴ دلار و ۶۷ سنت معامله می‌شود.

اخبار منفی از بازار چین نگرانی نسبت به مختل شدن عرضه نفت پس از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران را کمرنگ کرده است. آمریکا نسبت به هدف قرار دادن تاسیسات انرژی ایران هشدار داده است.

فشار تورم منفی در چین در ماه سپتامبر تشدید شده و حجم محرک‌های اقتصادی چین برای احیای اقتصاد این کشور مشخص نیست.

قیمت‌های مصرف‌کننده در چین ۰.۴ درصد افزایش داشته که مطابق با انتظارات نبوده است. شاخص قیمت تولیدکننده هم ۲.۸ نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۱ درصد در هفته گذشته به خاطر احتمال مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه و همچنین تاثیر طوفان میلتون بر تقاضای سوخت در فلوریدا افزایش قیمت داشتند.

آمریکا در روز جمعه تحریم‌های خود علیه ایران را در پاسخ به حمله موشکی اول اکتبر به سرزمین‌های اشغالی گسترش داد و ناوگان کشتی‌های ایران که غیرقانونی نفت را به سراسر دنیا می‌فروشند تحریم کرد.

در آمریکا، شرکت‌های نفت در هفته گذشته برای اولین بار طی یک ماه گذشته بر تعداد چاه‌های نفت و گاز افزودند.

تعداد چاه‌های نفت و گاز که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند یک حلقه در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر افزایش یافته و به ۵۸۶ رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده